De Activo-Band is een muziekgroep voor mensen met een verstandelijke beperking. Er worden verschillende muziekinstrumenten bespeeld. Individuele begeleiding maakt het mogelijk dat iedere muzikant het repertoire zo goed mogelijk kan meespelen. De repetitie is op zaterdagmiddag in dorpshuis 't Buitenhoff in Andel. Elke zaterdagmiddag is het een drukte van belang in het dorpshuis 't Buitenhoff in Andel. De leden van de Activo-Band komen bij elkaar voor de muziekrepetitie. Het is een gezellig weerzien van de leden onderling en de vrijwilligers. Om kwart voor drie is het tijd voor de repetitie. Er zijn verschillende instrumenten te horen, nl. orgels, keyboards, melodica's, beatrings, drums, marimba en nog veel meer.

Onder leiding van dirigenten Jos Bataille en Arie Verheij wordt gestudeerd aan het veelzijdige repertoire. Iets wat niet altijd gemakkelijk is, maar gelukkig zijn er de vrijwilligers om te helpen. Eens in de maand wordt geoefend op zogenaamde soundshapes, een trommeltje, waarmee dynamiek, ritmes en andere muzikale vaardigheden worden geoefend. Dit gebeurd onder leiding van Peter Vedder.

Als de Activo-Band is uitgenodigd om te spelen tijdens een kerkdienst of een ander optreden moet verzorgen, worden de liederen daarvoor nog eens goed geoefend. Tijdens de pauze is er volop gelegenheid om met elkaar te praten. Vaak is er een traktatie van iemand die jarig is geweest. Om vier uur is de repetitie afgelopen.

De Activo-Band treedt 1 x per maand op (met uitzondering van juli en augustus).

Wilt u meer informatie? Neem dan contact op via activoband@stichtingsportenspel.nl, of bel naar: Marion Kant, tel. nr. 06-47036691 (na 18.00 uur).